Raz szydełkowo

Na szydełku nauczyła mnie robić babcia jakieś 20 lat temu. O ile robienie na drutach w tamtym czasie mi się nie spodobało (nie miałam cierpliwości i się denerwowałam, więc oczka wychodziły mi tak ciasne, że nie mogłam wbić w nie drutu, a oczka lewe były w ogóle dla mnie abstrakcją), szybko więc się zniechęciłam. Na szydełku za to popełniłam wówczas 2 serwetki. Na zajęciach z techniki (chyba już nawet takiego przedmiotu w szkole nie ma) namówiłyśmy pana (mieliśmy wtedy dzielona technikę na chłopców i dziewczynki), żeby wreszcie zrobić coś ciekawszego niż koszyczek z drutu i omawianie budowy odkurzacza. W demokratycznym głosowaniu wybrałyśmy pracę na drutach i szydełku do wyboru. Ja z najlepszą przyjaciółką robiłyśmy serwetki. Nigdy by mi się to pewnie nie udało, gdyby nie nauki babci. Sama serwetka stała się prezentem (już nie pamiętam z jakiej okazji) dla mojej cioci i leży u niej na półce do dzisiaj.

Dlaczego piszę o mojej babci? Bo ostatnio w trakcie rozmów z ciocią wspominałam tamtą pierwszą serwetkę i ciocia pomogła mi znaleźć całą kolekcję gazet robótkowych po babci. Do robienia na szydełku wróciłam jakiś rok temu, ale do tej pory robiłam tylko z włóczki. Tym razem znalazłam schemat serwetki, który od razu mnie zauroczył. Bardzo lubię kolorowe serwetki, takie nie do końca klasyczne i ta właśnie taka jest – biedronkowo-wiosenna. Wykonałam ją kordonkiem nowosolskim 50×4 i szydełkiem 2 (powinno być mniejsze, ale tylko takie miałam, a potem było za późno na zmianę).

IMG_8737

Nie jest oczywiście idealna – po 20-letniej przerwie muszę się „wgryźć” w czytanie schematów – ta zawiera kilka błędów i jest trochę krzywa. No i nie ma już przy mnie babci, którą zawsze mogłam spytać o radę jak coś mi nie wychodziło. Mimo tych niedoskonałości serwetka bardzo mi się podoba i już znalazłam dla niej miejsce na półce. A kolejną mam w planach. Też będzie kolorowa

Jedna uwaga do wpisu “Raz szydełkowo

Skomentuj

