Świąteczna dzianinowa sukienka

Coś ostatnio sporo szyję dla dzieci – moje patchworkowe prace są jakieś długoterminowe i nie idzie mi ich kończenie w takim tempie jak bym chciała. Tym razem na święta powstały 2 sukienki z resztek tkaniny, która pozostała po szyciu mojej sukienki ciążowej. Niestety  jedna modelka odmówiła pozowania uskuteczniając histerię z trudnego do określenia powodu, na zdjęciach jest więc tylko jedna. Bardzo się cieszę, że między dziewczynkami jest taka nieduża różnica wieku, przy czym starsza jest drobna jak na swój wiek, a młodsza taka akurat, bo tak naprawdę ubrania da nich różnią się jedynie nieznacznie długością dolnej „części”. Mogłam więc zrobić jeden wykrój pamiętając tylko, żeby jedna ze spódnic była kilka centymetrów dłuższa. Forma góry zdjęta z bluzki i wykorzystana już przy kilku poprzednich szyciach (strój Minnie, tuniki), dół z koła. Sukienka jest generalnie na krótki rękaw, ale patrząc na pogodę za oknem postanowiłam założyć dziewczynkom pod spód bluzki z długim rękawem.

IMG_8612

Jak już wspomniałam moje dziewczynki są prawie tego samego wzrostu (dosłownie 1 rozmiar różnicy), więc żeby odróżnić sukienki jedna ma czarne rękawy, a druga bordo. Po uszyciu stwierdziłam, że są takie jakieś smutne, więc dodałam ozdobne marszczenie z przodu, które podkreśliło odświętny charakter sukienek. Szyłam z grubszej dzianiny punto, która się nie strzępi, więc żeby nie dodawać niepotrzebnego „ciężaru” dół zostawiłam surowy – niewykończony.

Jedna uwaga do wpisu “Świąteczna dzianinowa sukienka

Skomentuj

