Pierwsze spotkanie z Dear Jane

Jednym z moich rękodzielniczych planów na cały 2015 rok jest uszycie quiltu Dear Jane wg ksiązki Brendy Papadakis, czyli mojej Baby Jane. Więcej na temat tego projektu można przeczytać na oficjalnej stronie Dear Jane. Projekt spodobał mi się jak tylko o nim usłyszałam. Nie byłam jednak zdecydowana odnośnie kolorystyki – bardzo długo nad nią myślałam i zmieniałam kilkakrotnie. Sprawę „ułatwiał” mi fakt, że w okresie przedświątecznym, kiedy to właśnie analizowałam moje zmienne koncepcje, nie bardzo dysponowałam gotówką pozwalająca kupić mi tkaniny na całość. A wg osób, z którymi konsultowała niezbędne ilości na tak duży projekt – ilość tkaniny musi być niebagatelna, zarówno tej kolorowej, jak i na tło.

Moje pomysły zaczęły się od Rainbow Jane, poprzez batiki na ognistych czerwieniach skończywszy. Koniec końców podeszłam do sprawy od zupełnie innej strony. Przedstawiłam DJ jako projekt na 2015 rok. Zauważyłam, że wiele osób swoje patchworkowe (nie tylko DJ) prace nazywa – postanowiłam więc zacząć od nazwy. Akurat będzie to rok mojego urlopu macierzyńskiego – a więc moja Baby Jane będzie miała nazwę „Pierwszy rok mojego (kolejnego) macierzyństwa”. A z czym kojarzy mi się macierzyństwo? Ze słodyczą i goryczą. Myślę, że wiele nie trzeba tu wyjaśniać, zwłaszcza osobom, które same mają dzieci. Słodkie – jak lukier i gorzkie jak gorzka czekolada. W tym kontekście dobór kolorów wydawał mi się oczywisty i byłam szczerze zdumiona jak bardzo to zestawienie mi się spodobało, mimo, że wcześniej nawet bym o takim zestawieniu nie pomyślała – fuksja i czekolada.

tkaniny

A oto pierwszych 6 bloków, które uszyłam w zeszłym tygodniu.

A1

A1    

A2

A2

A3

A3

A4

A4

A5

A5

A6

A6

Niestety nad aplikacjami (A3) muszę jeszcze popracować. Była to moja pierwsza próba i nie wykluczam, że cały blok uszyję jeszcze raz, jak już nabiorę wprawy

Jedna uwaga do wpisu “Pierwsze spotkanie z Dear Jane

  1. wybrałaś piekny zestaw kolorystyczny i uzasadnienie mi sie tez baaardzo podoba 🙂 bloki są super! wytrwałości w projekcie Ci życzę! też mam 3 maluchów i zdecydowanie za mało czasu na szycie 😉

    Polubienie

Skomentuj

