Jesienne curry z dynią

Jesień w tym roku jest wyjątkowo piękna. I niech zostanie taka jak najdłużej. Nie lubię zimy i zimna. Korzystając z darów jesieni postanowiłam dziś zrobić na obiad szybkie curry z dynią. I pomyśleć, że dynia na moim stole zagościła dopiero 2-3 lata temu. U mnie w domu robiło się tylko dynię w occie jako dodatek do mięsa/wędliny. Teraz nie wyobrażam sobie jesieni i jesiennych potraw bez tego zdrowego warzywa. Jest wyjątkowa – można ja podawać na słodko i na słono, samodzielnie i jako jeden ze składników dania. Bohaterka mojego posta pochodzi z mojego ogródka.

 

Składniki:

  • 1 podwójna pierś kurczaka,
  • 1 mała dynia, lub kawałek większej (ok. 0,5 kg)
  • 0,5 puszki mleka kokosowego (moje miało konsystencję masła, jeśli jest rzadsze można dać całą puszkę),
  • 1 łyżka pasty curry tikka masala, wg przepisu Jamiego Oliver’a.

 

Przygotowanie:

  1. W garnku o dużym dnie podsmażamy kurczaka na odrobinie olej.
  2. Dodajemy pokrojoną w kostkę i obraną ze skórki dynię, chwile smażymy wszystko razem.
  3. Dolewamy mleko kokosowe i ew. wodę jeśli mleko jest bardzo gęste (moje miało konsystencję masła) – tyle, żeby zakryło pozostałe składniki.
  4. Dodajemy 1 łyżkę pasty curry – mieszamy.
  5. Dusimy chwilę, aż dynia zmięknie.
  6. Można podawać z ryżem.

IMG_8021

Przepis na pastę curry tikka masala  wg. Jamiego Oliver’a z książki „Każdy może gotować (podaję przepis oryginalny, chociaż ja zrobiłam w wersji mniej ostrej, gdyż nie przepadam za bardzo pikantnymi potrawami):

Składniki:

  • 2 ząbki czosnku,
  • kawałek świeżego imbiru wielkości kciuka,
  • 1 łyżeczka pieprzu kajeńskiego (ja dałam pół),
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki,
  • 2 łyżeczki garam masala,
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej (ja dałam zwykłą),
  • 2 łyżki oleju arachidowego (z braku takowego dałam zwykły rzepakowy),
  • 2 łyżeczki przecieru pomidorowego,
  • 2 świeże papryczki chilli (ja dałam jedną),
  • mały pęczek świeżej kolendry,
  • 1 łyżka wiórków kokosowych,
  • 2 łyżki mielonych migdałów,
  • 2 łyżeczki nasion kminu,
  • 1 łyżeczka nasion kolendry.

Przygotowanie:

  1.  Obrać czosnek i imbir.
  2. Wyprażyć nasiona kminu i kolendry prze kilka minut na patelni, aż będą złotobrązowe.
  3. Uprażone przyprawy rozdrobnić w moździerzu lub blenderze.
  4.  Dodać pozostałe składniki i wymieszać w blenderze.
  5. Gotową pastę można przechowywać w lodówce.
Jedna uwaga do wpisu “Jesienne curry z dynią

Skomentuj

